20 Temmuz 2013 Cumartesi

Bir Tarçınlı Kek Hikayesi

Melabaa :)

Geçenlerde çok sevdiğim bir arkadaşım bir gün sonra bana çaya geleceğini söyledi. Ben de onun en sevdiği şeyin tarçınlı kek olduğunu bildiğimden, bi kek çırpıp attım fırına. Halbuki h,ç umudum yoktu, evde de pek çok şey vardı. Nasreddin Hoca hesabı ya tutarsa diye salladım :)
Aceleyle yapılmış olmasından yoksa tamamen uydurmasyon oluşundan mı bilmem, o tarçınlı kek o haftanın konusu oldu. Ortak ne kadar tanıdığımız varsa bana tarif sorar oldu.
Ben de evde tekrar deneyerek not alıp yaptım. Aynı lezzeti elde edince de buraya da yazayım dedim.

Gerekli malzemeler :
3 yumurta
ortalama 1,5 su bardağı toz şeker
3 kaşık sıvı yağ
1 bardak (benim bardaklarım geniş) 250 ml'den az süt
2,5 su bardağı un (aslında aldığı kadar)
1 paket Dr Oetker vanilya
1 paket kabartma tozu (ben üstüne bir damla limon sıkarak ekledim)
3 tatlı kaşığı tarçın
3-4 ceviz (evde kalanlardı, ben de içine atıverdim:) )

Şeker ve yumurtaları iyice mikserle çırpın. Ardından yavaş yavaş diğer malzemeleri ekleyin. Ben unu eleyerek eklemeye gayret ediyorum. Kabartma tozunu da en son ilave edip üstüne bir damla limon sıkarak ekliyorum. Kek kalıbını güzelce yağlayın. 
Belki biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için kek, kalıba yapışmasın diye kalıpta yağın üstüne biraz un serpmenizde fayda var :) 
Ortala 165 - 175 derece arasında kabarana dek pişirin. Belli bir süresi yok, malzemenin sıcaklığına, fırına ve kalıba göre pişme süresi farklılık gösterdiğinden en doğrusu gözetim altında pişirmek ama ortalama 35 - 45 dakika arasında pişiyor.

Fırından çıktıktan sonra kalıp soğuyunca keki kalıptan ayırıyoruz. Üstüne çok abartmamak kaydıyla pudra şekeri de serperseniz keyifli bir tat veriyor içindeki tarçınla beraber.

Dilerim beğenirsiniz. Biz çok sevdik. bir hafta boyunca 3 kere yaptık artık tarçınlı kekten sıkıldım :)

Sevgilerle :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder