25 Ekim 2018 Perşembe

Biri, Hiçbiri, Binlercesi - Luigi Pirandello


Luigi Pirandello’nun “Biri, Hiçbiri, Binlercesi” kitabını canım @klasik.okur ile birlikte okuduk. Aslında Pirandello’nun “Gölge Adam” kitabını önermişti fakat malum kitap sitesinin gelmeyen ve günler sonra iptal olan siparişi yüzünden kitabı tedarik edemeyince ve başka yerde de bulamayınca, ben de bu kitabını eganba üzerinden satın aldım.

Benim için okunması güç kitaplardan oldu çünkü gerek yazılarının küçüklüğü, gerek anlatımının derinliği, varoluş ve kimlik algısını sorgulayışı, gerekse benim kendi yoğun günlerim sebebiyle sırf @klasik.okur hatrına direnerek okuduğumu itiraf etmem gerekir 😊



“Başkalarının bende birini gördüğü ama o birinin de benim tanımadığım bir ben olduğu; başkalarının ancak bana ait olmayan gözlerle bana dışarıdan bakmak suretiyle tanıyabildikleri, görebildikleri o birisine, bana daima yabancı kalacak bir görüntü atfedecekleri; bu hayatın, onlara göre benim olan bu hayatın içine giremeyeceğim düşüncesi, bana adeta işkence ediyordu.
İçimdeki bu yabancıya nasıl katlanacaktım? Aslında kendimden başkası olmayan bu yabancıya? Onu nasıl görmezden gelecektim? Nasıl bilmezden gelecektim? Başkaları onu gördüğü halde ben görmezken, onu daima beraberimde götürmeye, içimde taşımaya mahkûm bir halde, nasıl yaşayacaktım?”



Bu kitabında zorlansam da “Gölge Adam” kitabını muhakkak edinip okumayı istiyorum 🤗

Sevgiler 📚💛

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder