8 Mart 2015 Pazar

Kadınlar günü...

Merhaba..



Kadınların her gün göz kırpılmadan, öldürüldüğü, taciz edildiği, aşağılandığı, her fırsatta hor görüldüğü bir ülkede 'Kadınlar Günü'nü kutlamak ne kadar saçma olsa da, belki bu gün birileri sesimizi duyar, idrakını açar ve anlar diye söylemeden geçmek istemiyorum:
O arka cebinize koyduğunuz mavi kimliklerinizle, kendinize adam deyip, ortalıkta her şeyin sahibi gibi dolaşıyorsunuz, her kadının ardından fikirlerinizi beyan etmeten çekinmiyor ve hatta onları kısıtlamaya çalışmaktan geri kalmıyorsunuz ya,
hah işte!
Adamı adam yapan kadındır!
Sizi dünyaya getirenin de bir kadın olması gibi!..
.
Küçümseme sıfatı olarak kullandığınız 'kadın'lar sayesinde varsınız..
.
Günahına girilen, haksızlığa uğrayan, taciz edilen, geleceği, hayalleri çalınan, şiddet gören, emeği gasp edilen, ikinci sınıf muamele gösterilen, aşağılanan, küçümsenen ama aşağılayan erkeklerden çok daha güçlü olan tüm emekçi kadınların günü kutlu olsun..
.
Kadına 'kadın' gibi davranıldığı, en önemlisi değerinin hakkıyla verildiği günlerin bir an önce gelmesi dileğiyle,
Güzel bir gün diliyorum..
....,...........................................................................................



"Yemek yapmayı, evi toplamayı, sizi anlamayı öğrenemedim. Benden ne istediğinizi öğrenemedim. Beni sevip sevmediğinizi hiç bilemedim. Sadece kendime çiçeklerden çaylar demledim ve sizi seyrettim.

Mine Söğüt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder