2 Eylül 2014 Salı

Eski t-shirtlerden ponpon yapalım mı?


Merhaba kuzular!
 Havalar soğuyor, patikli yumoş kış mevsimi kendini yavaş yavaş göstermeye başladı. İçimde bir proje aşkı, bir 'eski şeyleri değerlendirelimcilik' ki sormayın gitsin. Evde akşamları ne yapsam da oyalansam diye dört dönüyorum yine resmen. E zaten bu ara ara bana olan bi durum. Koca, hiç şaşırmıyor artık bu hallerime :) Bir gidiyorum polyester çay tabağı boyuyorum, o bitmeden dönüp tepsinin birine peçete transferi yapıyorum, bir de bitemeyip yılan hikayesine dönen etamin var ki 10 senede nereleri dolaştı, gezdi bilmem. Tam mutfağa girecekken Allah'tan telefon falan çalıyor da duruyorum. Yoksa yine bir şeyleri yarım bırakıp başka şeylere yönelebilitem mevcut.
Tamam biraz maymun iştahlılık da var ama mevzu bu değil. 

Neyse neyse geçen gün bloglarda dolanırken gördüğüm bir D.I.Y projesini sizlerle de paylaşmadan edemedim. Yazlıkları kaldırırken giymediğim t-shirtleri ayırıp en kısa sürede ben de yapmayı planlıyorum bunu:)
Buyrun bakalım neler yapmışlar:

Bunu eski tshirlerle yapmışlar.


Şimdi gelelim nasıl yapıldığına;

İhtiyacımız olan,
her bir ponpon için bir tshirt, 
(kaç ponpon yapmak isterseniz o kadar tshirt yani)
C şeklinde kesilmiş 2 adet karton / mukavva (bunun için eski kolilerden parçalar kullanabilirsiniz.)
ve Makas.



Tshirtlerin yan dikişlerini ayırın ve şeritler halinde kesin. 


C şeklinde kesilmiş bir mukavvanın arasına uzun  bir parçayı yerleştirin.
Bu aynı zamanda tüm parçaları tutacak olan parça olacak.



Sonra kestiğiniz şeritleri, sabırla bu C şekline sarın.
Ne kadar çok şerit sararsanız, o kadar tombili bir ponpon elde edersiniz. Ponponu büyük yapmak istiyorsanız kalın ve büyük bir C şekli kesebilirsiniz.





İlk yerleştirdiğiniz parçaya dikkat ederek, düğümleyin ve C nin en dışından sardığınız parçaları kesin.




Ponponlar hazır :) 
Bunları bir araya getirip sarkıtmak ve renkli renkli süsler haline getirmek de size kalmış:)


Güzel mi? 
Ben çok beğendim :)

Sevgilerle!
Have a nice day :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder