2 Aralık 2014 Salı

Un helvası aşkı ♥

Dün akşam, tam koccanın işten çıkıp eve gelme zamanında canım deli gibi un helvası çekti. Zamanında kitabın birinde, canı un helvası çekenler eğer kavurmazsa hanesine ölüm girer gibi bir inanç okumuştum, sanırım Azerbaycan'da olan bir inançtı bu. Bkz: çok okumak her zaman iyi değilmiş :)
Her neyse, sonuç olarak canım deli gibi un helvası çekti (biz buna aşerme diyoruz ;) ) ve aklıma bu inanç geldi. Beni sardı bir korku. Tam da akşam yemeği saati. Kocca işten gelmek üzere, evde sıksan anca 1,5 su bardağı şeker var.
Eee az olsun, bizim olsun dedim, hayatımda bir tek kere un helvası yapmamış biri olarak geçtim tezgahın başına.
Zaten bazen düşünüyorum, kesin yanlış meslek seçtim ben. Tamam şahane yemekler yapmıyorum ama uydurdum mu da tutturabiliyorum, maşallah :)
Gelelim uydurma un helvası tarifime;

Önce esas malzeme:
4 Çorba kaşığı Tereyağı (Tahmini 150 gr kadar)
1,5 Su bardağı Un

Şerbeti için:
1,5 Su bardağı Toz Şeker (evde o kadar şeker olduğu için kalan malzeme de ona göre şekillendi. Siz dilerseniz oranları arttırabilirsiniz paralel olarak)
2 Su bardağı Su
1 Paket Vanilin

Hazırlanması :
Şekeri, suyu, vanilini bir tencere koyun, yaklaşık 6-7 dakika kaynatın. 6-7 dakika sonra ocaktan alıp, ılınması için bekleyin.
Tereyağını, tercihen teflon bir tencereye koyup eritin, üstüne unu azar azar ekleyip sürekli karıştırın.
Ortalama 15 dakika karıştıktan sonra rengi iyice açık kahveye dönene dek kavurun.
O esnada ılınmış şerbeti, ocaktan aldığınız un kavurmasının içine ekleyip hızlıca karıştırın. Ortalama 5 dakika.
5 dakikanın sonunda iyice katılaşmış ve bütün haline gelmiş helvanızın tenceresinin kapağını kapatın, bir müddet dinlendirin.
Sonrasında dilerseniz  kaşıkla şekillendirebilir, dilerseniz direkt tabağa döküp çatalla şekillendirebilir, cevizle süsleyebilirsiniz.
Bizim zibidi daha fazla bekleyemediğinden ben tencere kapağı kapatıp dinlendirme kısmını tamamen es geçtim ve sıcak helvayı, dilim yana yana yedim :)
Dolayısıyla benim helvam hem şekilsiz hem de çok katı oldu ama lezzeti muhteşemdi :)
Size afiyet olsuun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder